Strona główna –  Blog –  DLACZEGO WARTO MIEĆ STRONĘ INTERNETOWĄ?

DLACZEGO WARTO MIEĆ STRONĘ INTERNETOWĄ?

Czyli jakich korzyści powinien się spodziewać poczatkujący przedsiębiorca po zaistnieniu w Internecie?

DLACZEGO WARTO MIEĆ STRONĘ INTERNETOWĄ?

Bogactwo korzyści płynących z posiadania własnej strony WWW jest naprawdę imponujące! Dotyczy to zarówno firm dużych, jak i małych, a przede wszystkim otwiera drogę do systematycznego rozwoju.

Z artykułu dowiesz się:

Internet – globalna potęga, która stale rośnie!

Zacznijmy od liczb, a najpewniejszym źródłem jest jak zwykle Raport Digital:

Użycie internetu na świecie w 2021 roku

  • liczba internautów: 4,95 mld;
  • udział internautów w populacji: 62,5%;
  • roczny wzrost liczby internautów: +4% (+192 mln);
  • roczny wzrost aktywnych użytkowników social mediów: +10,1% (+424 mln);
  • średni dzienny czas korzystania z internetu na jednego użytkownika: 6 godz. 58 min;
  • udział użytkowników łączących się z internetem za pomocą telefonu: 92,1%.
Źródło: mobirank.pl

To oznacza, że internet rośnie szybciej, niż populacja naszej planety i stał się już wręcz jej cyfrową wersją. Warto zwrócić uwagę, że są to dane globalne, obejmujące także kraje słabiej rozwinięte. W krajach wysoko rozwiniętych, do których należy także Polska, użytkownikami internetu są już niemal wszyscy, za wyjątkiem najmłodszych dzieci oraz wąskiej grupy zaawansowanych seniorów. Raport Digital informuje nas o tym dobitnie:

  • W styczniu 2022 roku w Polsce było 32,86 mln internautów.
  • Wskaźnik penetracji internetu w Polsce na początku 2022 r. wynosił 87,0%. całej populacji.

Źródło: datareportal.com

Wyciągnijmy wnioski z tych informacji: 

  • Bez względu na to, w jakiej branży działasz, praktycznie WSZYSCY Twoi potencjalni klienci są użytkownikami internetu. W sporadycznych przypadkach – jeśli nie oni osobiście, to najbliższe im osoby.
  • Bez względu na to, co oferujesz, polscy konsumenci poszukują TEGO w internecie.

Powiedzenie „Nie masz strony – jesteś zgubiony!” już dawno przestało być niewinnym żartem. Stało się najprawdziwszym odzwierciedleniem realiów.

Jakie zadania spełnia dobrze wykonana strona internetowa?

Zacznijmy od tego, że strona internetowa jest trochę jak samochód, a więc posiada wersję podstawową oraz przeróżne dodatki i udogodnienia, które zwiększają komfort użytkowania, a także zwiększają zakres praktycznych funkcjonalności. Przykładem takich najbardziej rozbudowanych i „wypasionych” stron mogą być strony banków komercyjnych, albo globalnych sieci handlowych. Skupmy się jednak na wersji podstawowej. Ona także, podobnie jak samochód, może być lepszej lub gorszej jakości. Stary rupieć rozsypie nam się zaraz po wyjeździe z domu i nigdzie nim nie zajedziemy – to chyba oczywiste.

Dobrze wykonana strona WWW – nawet w podstawowej wersji – ma za zadanie:

  • zwiększanie wiarygodności Twojej Firmy,
  • poprawę wizerunku Twojej Firmy,
  • ułatwienie kontaktu z Twoimi klientami,
  • dotarcie do jak największej rzeszy Twoich klientów,
  • dokładne przedstawienie Twojej oferty,
  • zapewnienie Twoim klientom stałego dostępu do informacji (24/7).

Odpowiedz teraz sobie na pytanie: Czy MIEĆ to wszystko, a NIE MIEĆ tego wszystkiego ROBI RÓŻNICĘ?

Zdefiniuj swój koszt wykonania strony WWW!

To jest bardzo istotne, bo w ofertach od przeróżnych dostawców znajdziesz zarówno całkowicie  darmowe (POZORNIE!) strony, jak też i takie za 10 tys. złotych (albo i więcej). Jak się odnaleźć w takim bałaganie? Mniej więcej tak samo, jak na giełdzie samochodowej: czy kupisz przerdzewiałego gruchota za grosze, albo pozłacaną limuzynę za fortunę w sytuacji, gdy potrzebny Ci jest ekonomiczny i sprawny samochód? Dlatego trzeba odrzucić skrajności i zawęzić obszar poszukiwań do ofert odpowiadających Twoim potrzebom.

Jeżeli jesteś przedsiębiorcą na starcie lub ze stosunkowo krótkim stażem, to raczej nie planujesz zaawansowanych kampanii promocyjnych. Nie ma sensu więc inwestować w drogie narzędzia i mechanizmy wprzęgnięte w stronę WWW, które to umożliwiają. Ale z drugiej strony nie ma też sensu brać, nawet za darmo, „gruchota”. Darmowe (czy za symboliczną złotówkę) strony internetowe nie spełniają obecnie żadnych standardów, ale wykonują świetną robotę dla osób, które takowe strony oferują: zbierają dane personalne oraz informacje teleadresowe – wykorzystywane potem do rozsyłania niechcianych reklam.

Trzeba więc celować w ZŁOTY ŚRODEK, który zapewni Ci maximum korzyści, przy minimalnych nakładach finansowych. Powinny zatem zostać spełnione wszystkie punkty wyszczególnione powyżej, a cena MUSI być dostosowana do Twoich realnych możliwości.

Podsumowanie:

  • W każdej chwili ktoś w internecie szuka takiej firmy, jak Twoja. No ale jeśli jej tam nie ma, to oczywiście nikt jej tam nie znajdzie.
  • Dobrze wykonana strona WWW zawsze pracuje na Twoją korzyść.
  • Dobrze wykonana strona WWW nie musi kosztować majątku, ale nie będzie też za złotówkę, bo to zwyczajnie niemożliwe.

Korzystny stosunek ceny do jakości to najlepsze kryterium, którym warto się kierować.

Sprawdź, jak to kryterium określić

Więcej na blogu

TEKSTY NA STRONĘ WWW

TEKSTY NA STRONĘ WWW

Czyli: co napisać i jak napisać, żeby strona promowała, a nie kompromitowała firmę?